середу, 15 січня 2014 р.

Використання ЛОС на уроках географіі

Географія – наука  про  середовище , що  нас  оточує, де  всі  елементи  взаємопов’язані.

Розкриваючи  ці  зв’язки  необхідно  давати  учням  можливість  самим  знаходити  і  пояснювати  явища  в  природі,  в  економічному   або  суспільно – політичному  житті.
Час ,  який  потрібен  на  вивчення , можна  заощадити ,  коли  використати  листи  опорних  сигналів ( ЛОС)  та  конспекти – схеми – унаочнення ,  що  стисло  ілюструють  основний  зміст  матеріалу ,  який  вивчається. За допомогою  ЛОС  програмується  навчальна  діяльність  учнів , впорядковується  засвоєння  та  аналіз  матеріалу , підвищується  ефективність  його  запам’ятовування  і  полегшується  творче  застосування.

   Схематичний  запис  логічних зв’язків , що  містяться  в  навчальній  інформації , дає  змогу  краще  засвоїти  її ,  зосередити  увагу  на  найголовнішому  в  темі ,  ефектив -
ніше  використовувати  час.

     Упродовж  10 років  я  використовую  логічно – опорні  схеми  і  схеми – конспекти ,  які  розроблені  на  основі   досвіду   Віктора  Федоровича  Шаталова .
   В. Шаталов  створив  технологію  інтенсифікації  навчання  на  основі  схемних  і  знакових  моделей  учбового  матеріалу особливостями  якої  є :

1.Подача  матеріалу  « великими  дозами « ;

2.Поблокова  компоновка  матеріалу  у  вигляді  опорних  схем – конспектів ;

3.Опорний  конспект  уявляє  собою  наочну  схему ,  в  якій  відтворені  одиниці  інформації ,  зв’язки  між  ними .
  Ця  система  забезпечує  повну  активність  на  уроці  і  сприяє  оптимізації  учбового  процесу ,  а  також  передбачає  взаємозв’язок  : а)  методів  викладання ;  б) методів  навчання .


        Методи    викладання :              Методи    навчання :

-   Показ                                                                    -Спостереження
-пояснення                                                                 -роздуми
-організація  практичних  навичок.                        –практика.

  

Немає коментарів:

Дописати коментар