середу, 15 січня 2014 р.

  Тема:   Польща.

Мета:
1.Навчальна:Продовжувати формувати в учнів поняття економіко-географічної характеристики, розкрити географічну специфіку Польщі, особливості господарства .Познайомити учнів з проблемами і перспективами розвитку Польщі, визначення її перспективних завдань, які необхідно розв’язати з метою подальшої інтеграції в Європейський Союз.
2.Виховна: Економічне виховання, патріотичне виховання(повага до духовних надбань держави). Стимулювати інтерес учнів до самостійного пошуку та аналізу необхідної інформації.                                                        
3.Розвиваюча: Вдосконалити практичні навички учнів працювати з картами, атласом,
додатковою літературою. Розвивати творче мислення,уміння обґрунтовувати свої дум -
ки  ,скласти схеми,опорні конспекти.

 Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
                     Урок-репортаж.

Хід     уроку.                                   

1.Організаційний момент.                                                                              
2.Мотивація.                                                                                                       
Вивчаючи різноманітні держави на політичній карті світу ми знайомимося із звичаями, традиціями, релігією, господарством певної держави. Ми продовжуємо калейдоскоп знайомств  з  державами. Про яку державу йдеться мова?                                                      
Європейська країна,католицька за релігією,одно національна , з  розвинутою вугільною промисловістю, вирощує багато картоплі.(Польща).                                                       

3.Вивчення нового матеріалу.                                                                              
Сьогодні  на уроці користуючись вже набутими знаннями і вміннями  роботи з атласом і схемами, ми  з’ясуємо  ЕГП та вигідні риси ЕГП Польщі, рельєф та корисні копалини
природні та кліматичні умови. А також ви почуєте найцікавіші моменти репортажу
про Республіку Польщу наших журналістів,які досліджували цю країну, почуємо
обмін їх враженнями,і ви переконаєтесь в словах  Імануіла  Канте:»Ніщо не розвиває так розум
людський, як географія».Вони представлять свої рубрики:»Сторінки історії»,»Етнографія Польщі», «Господарство», Культура та туризм Польщі».                                                  

1.Деякі учні отримають завдання та частини логічної схеми, яку вони повинні скласти
в певній логічній послідовності, щоб дати відповідь на питання.
                                   
2.Дозвольте вам представити уповноваженого посла Республіки Польща в Україні  
Пані                         Вам слово. 

                                                                                                        
3.Слово вчителя:
                                                                                                                           
Давні племена полян об’єднали землі в басейнах Одри і Вісли і назвали Польщою.
Площа-312 тис.  км .
Населення-38 млн. чол.
Столиця – Варшава
Офіційна мова – польська
16 адміністративних одиниць – воєводства
Польща – Республіка з президентом(обирається на 5 років) та Сеймом - роль  парламента .
   Її герб являє собою білого орла з золотим дзьобом на червоному фоні. Білий та червоний -  це національні кольори Польщі.
Герб кольори та гімн – це 3 символи державності, кожний з яких пов'язаний з  певним періодом національної історії, історії, яка могла бути в країні,яка лежить в серці Європи Європою. Протяжність території з півночі на південь- 649 км.,з заходу на схід-689 км. західніше 24 мередіана . Через її територію проходить кордон між Західною і Східною Європою.

4.Ви отримали упереджувальні завдання. Охарактеризуйте ЕГП  Польщі, складаючи логічну схему. Назвіть вигідні риси ЕГП.
(Схема 1.)
Вигідні риси ЕГП:
1.Вигідне сусідське положення.
2.Компактність території.
3.Має вихід до моря.
4.Знаходиться на перехресті усіх транспортних шляхів.
5.Цей кордон сприяє розвитку загальноєвропейської співдружності.
2 питання – Проаналізуйте рельєф та забезпеченість корисними копалинами Польщі.
(Схема 2.)
3.питання-Дайте характеристику клімату та природних ресурсів Польщі.
(Схема 3.)
Вчитель: І так, фізико – географічні особливості території Польщі та ЕГП ми з’ясували.
А тепер давайте поговоримо про історію цієї країни,з якою ви вже знайомі на уроках історії.
1.Рубрика «Сторінки історії Польщі».
Я запросила до нас на урок учителя історії Мойсеєнко Н. Ф. ,яка з вами пригадає головні історичні моменти життя цієї країни.
1.Коли і ким була створена перша Польська держава?
2.Яке місто Польщі було першою столицею? Яка легенда пов’язана з цим містом?
3.Яким чином пов’язана історія України і Польщі в 17 ст. (Люблінська унія)
4.Трагічні сторінки історії Польщі.
5.Яким періодом  історії  Польщі пов’язано ім’я Піл судського.
Наступна рубрика.»Етнографія Польщі», але вже настав час надати слово нашим журналістам, які приготували свої репортажі.
Слово надається журналістці.
(Схема 4.)

Вчитель.  Прослухавши репортаж, дайте відповіді на питання.
1) За рахунок  чого в Польщі росте  рівень урбанізації ?
2) Чому густота на півночі менша ніж на півдні ?
3.Ми підійшли до рубрики «Господарство 
 П о л ь щ і».
Послухайте проблемне питання.
Чому Польщу називають країною «шокової терапії?»
             Репортаж учня.
      (Схема 5.)

Вчитель: У нас є ще одна цікава рубрика.

4.Рубрика «Культурний потенціал Польщі. Туризм.»

 Представляє журналіст та гід – екскурсовод.

Вчитель:  Нині в світі широкого розмаху набувають процеси інтеграції. Найбільше вони проявились в Західній Європі в рамках ЄС, головною метою якої є досягнення економічної і політичної інтеграції. У ході інтеграції об’єднаються фінансові системи країн, членів ЄС. Нещодавно до Європейського співтовариства були прийняті Польща, Чехія, Угорщина, Словенія, Кіпр, Естонія. Високорозвинені країни, об’єднаючись утворюють гарантований ринок збуту своїх технологій, товарів та послуг ( включаючи військову сферу ), що створить додаткові робочі місця та значні надходження до національних бюджетів, а нові країни вийдуть на новий рівень економічного та соціального розвитку, позбувшись значного відставання соціальних утопій.
Республіка Польща:
70% - частка від загального експорту до країн ЄС;
65% - частка від загального імпорту з ЄС.
Дохід на душу населення – 6,4 тис. дол. США  (данні 1998 р.)

Ну ось і закінчилась подорож до Польщі.

Оцінки:

 Д/з  Уявіть ситуацію: ваші знайомі придбали туристичну путівку до Польщі і просять вас  тепер як знавця цієї країни порадити , чи варто їм подорожувати цією країною?

Немає коментарів:

Дописати коментар