Розкриваючи  ці 
зв’язки  необхідно  давати 
учням  можливість  самим 
знаходити  і  пояснювати 
явища  в  природі,  в  економічному  
або  суспільно – політичному  житті.
Час ,  який  потрібен 
на  вивчення , можна 
заощадити ,  коли  використати 
листи  опорних  сигналів ( ЛОС)  та 
конспекти – схеми – унаочнення ,  що  стисло 
ілюструють  основний  зміст 
матеріалу ,  який 
вивчається. За допомогою  ЛОС  програмується 
навчальна  діяльність  учнів , впорядковується  засвоєння 
та  аналіз  матеріалу , підвищується  ефективність 
його  запам’ятовування  і 
полегшується  творче  застосування.
   Схематичний 
запис  логічних зв’язків , що  містяться 
в  навчальній  інформації , дає  змогу 
краще  засвоїти  її , 
зосередити  увагу  на 
найголовнішому  в  темі , 
ефектив -
ніше  використовувати  час.
     Упродовж  10
років  я 
використовую  логічно –
опорні  схеми  і 
схеми – конспекти ,  які 
розроблені  на  основі  
досвіду   Віктора  Федоровича 
Шаталова .
   В. Шаталов 
створив  технологію  інтенсифікації  навчання 
на  основі  схемних 
і  знакових  моделей 
учбового  матеріалу ,  особливостями  якої  є :
1.Подача  матеріалу 
« великими  дозами « ;
2.Поблокова  компоновка 
матеріалу  у  вигляді 
опорних  схем – конспектів ;
3.Опорний  конспект 
уявляє  собою  наочну 
схему ,  в  якій 
відтворені  одиниці  інформації , 
зв’язки  між  ними .
  Ця 
система  забезпечує  повну 
активність  на  уроці 
і  сприяє  оптимізації 
учбового  процесу ,  а 
також  передбачає  взаємозв’язок 
: а)  методів  викладання ; 
б) методів  навчання .
        Методи 
  викладання :              Методи    навчання :
-   Показ                                                                   
-Спостереження
-пояснення                                                                
-роздуми
-організація  практичних 
навичок.                        –практика.
 
Немає коментарів:
Дописати коментар